Van klant naar Ambassadeur, alleen dan ben ik tevreden

Van klant naar Ambassadeur, alleen dan ben ik tevreden

Oplossingen aandragen, waar de klant zelf echt beter van wordt en er continu naar te streven zijn / haar verwachtingen te willen overtreffen met de juist sa-les mindset. Pas als dat gelukt is, is er spraken van een win-win en alleen dan ben ik pas tevreden.

Ik ben er persoonlijk sterk van overtuigd dat een lange termijn “strategische” ,vertrouwens, relatie (retentie) meer oplevert dan korte termijn resultaat. Je moet elkaar niet alleen persoonlijk maar de business en eventuele “issues” goed leren kennen om te begrijpen wat er speelt en wat de exacte be-hoefte is om zo oplossingen aan te kunnen dragen waar de klant zelf echt beter van wordt. Het gaat om commitment voor de klant de perfecte oplossing aan te dragen waar je zelf ook 100% achter kunt staan (personale branding, vertrouwen en integriteit).

Niet alleen de oplossing maar ook de manier waarop (“Hoe”) zijn mede bepalend of de klant helemaal tevreden is en jouw ambassadeur wilt zijn. Het gaat om vertrouwen en “echte” verbinding die je maakt / hebt met een klant. Klanten zijn mensen die niet alles rationaliseren, maar ook op hun intuïtie / gevoel af gaan.

Het is de kunst om strategische, lange termijn, vraagstukken te vertalen naar het hier en nu om zo gezamenlijk te kunnen bepalen wat nodig is om het strategische doel te kunnen bereiken. Het klinkt allemaal zeer logisch maar is van-daag de dag absoluut niet vanzelfsprekend. Kijk maar naar je eigen belevingswereld als, consument, bijvoorbeeld eenvoudigweg winkelen of een restaurant bezoek etc.. Waar heb je echt het gevoel dat je als klant centraal staat?! Dat er echt naar je geluisterd wordt, dat jij je begrepen voelt, dat men blij is je te zien ”,van wow.” Goed luisteren, service, integriteit, afspraken nakomen en alleen dat leveren waar de klant echt iets aan heeft en dat hem beter maakt. Alles draait om kennis, vertrouwen, verbinding en integriteit.

 

Zit dat goed, dan kun je samen met de klant bouwen aan een prachtige en langdurige relatie en samen in co-creatie komen tot prachtige resultaten die zijn verwachtingen overtreffen. Het grootste compliment dat je mag krijgen is dat de klant zo tevreden, enthousiast is over de samenwerking en de aangereikte oplossing dat hij graag jouw ambassadeur wilt zijn. Dat is sales 2.0. De klant is dan jouw accountmanager. Daar krijg ik nou energie van.

 

Over Joint Partners in Sales
Joint Partners in Sales is een bevlogen consultancy netwerk organisatie die organisaties helpt hun verkoopresultaat blijvend te verbeteren.

Dit doen wij op een integrale wijze, waarbij we kijken naar de onderdelen Mens, Markt en Organisatie, waarbij de mens als verbinder centraal staat tussen markt en organisatie.

Wij geloven dat alleen mensen die passie voor het klanten hebben het verschil maken.

 

Contactgegevens:

Tel. 06 81 81 27 61
jean-paul@jointpartnersinsales.nl
info@jointpartnersinsales.nl
www.jointpartnersinsales.nl

2018-05-15T21:22:55+00:00Reacties uitgeschakeld voor Van klant naar Ambassadeur, alleen dan ben ik tevreden